Monday, December 6

Pengetua !!!!

assalamualaikum....

emm,,sebenarnya ngah takde m0od nak tulis blog nie..
tapi,,nie je la masa nye tok tulis blog..
komputer tak ok lagi..still kat kedai..
waa..sedihnye...


skunk ade kat cc,, boleh la on9 kejap...
tapi,,seyes,,takde mo0d laa...



tape tape,,demi blog ku yg tercinta,,sanggup buat apa saje untukm0o~ hahah..



owh..mesti tertanye-tanye kan..nape laa tajuk post nie PENGETUA...
pengetua mane? sape dia tu?

heh~ mari sini aku nak cite..



post aku kali nie adlah tentang betapa aku takutnya akan pengetua skola aku sendiri...nak taw sape?


nama dia Pengetua Cemerlang Puan Rahimah binti Mohd Sura...
mama ktaorang kat SERATAS tu...



bagi aku,,dia nie agak tegas orangnya...
tapi aku takot sket..
biasa la tu..tak kan la tak takot dengan cikgu k0t..




dah dah,,skunk aku nak cite pasal pengalaman yang aku tak0t skali dengan pengetua....






satu hari tu..aku x ingat la ari ape..
bebudak form 1 ngan form 2,,
ada perjumpaan dengan pengetua kat dewan kuliah..
aku pun tak bpe pasti ape tujuan perjumpaan tu..tapi,,WAJIB la bagi sume plaja-plaja nieh...kena pergi..
siap ambik kedatangan lagi...
kena ada dalam dewan kul 3.15..bersiap sedia la..
nanti lambat kena marah..
pengetua akan datang kul 3.30...


dijadikan cerita,,lepas makan kira-kira kul 3.. aku ngan kengkawan aku..
mira,mieha n farliyana..naik dorm jap..
kiranye ktaorang nak angkat baju yang dah kering laa...
lepas ktaorang angkat..ktaorg gi la baring2 atas katil tuh..
biasa la..penat k0t..

aku mula la start ngantok nieh..tido kejap..suruh mira kejut nanti..
(ingat lagi ada perjumpaan tu,,okeyh!)



tetiba,,aku terbangun !!
waa....nak taw masa tu pukul brapa?

KUL 3.45 beb !!!


aku dah lmbat gi perjumpaan!!!

bukan aku sorang la,,AKU DENGAN KENGKAWAN AKU !!


cuba laa bayangkan...betapa cuak dan seramnya aku waktu tuh..




ktaorang dengan kekelaman yang teramat sangat cepat gi bersiap..
ter0s gi kelas...

waa..aku rase cam nak sprint je...ktaorang lewat weyh !!!

lambat giler !
makkk oiiii...takut x terkira la..aku nsampai nak menangis je..huhu..




ktaorang ambik buku nota,,pastu teros gi dewan..
haha..ktaorang x masok pun..ktaorang dok luar je..

ngah dengar sape yang tengah berucap..waaa...cuak2..macam suara pengetua, tapi x pasti..



ktaorang tak jadi nak masuk..ktaorang cadang nak p0nteng...
aku takut gak..tapi,aku tak sampai hati nak masuk situ dan malukan diri sendiri depan orang ramai..MALU la...MALU!!!




fuhh,,biar la perjumpaan tu..pengetua bukannya amek tawu pon sape yang tak ade..
biarkan aje..(dalam hati cuak dorh!)



ktaorg masuk la kelas,,kirenye nak wat omwork yang bertimbun tu laa...
tapi,,once again..malapetakaku datang...


nak taw ape???

ktaorang KANTOI laa...
tambah terok lagi.. KANTOI dengan cikgu disiplin,,cikgu Noh..


hehe..sape yg bagi kantoi tu?
errr,, aku laa... habis sume kawan aku kantoi skali...

masa tu aku sorang-sorang kat kelas kejora..kawan aku yg len kat kelas utarid..


perbualan aku dengan cikgu :

cikgu: knape kamu ade sorang2 dalam kelas nie? mne yg lain??

(xsempat aku jawab...cikgu sambung lagi...)

cikgu: heyy,,bukan form 2 kena ada kat dewan kuliah ke? perjumpaan dengan pengetua??

(aku ni jenis yg tak pandai menipu...tambah2 lagi..cikgu..) :D

aku: err,,kami ponteng cikgu..kami lambat datang..tertido kat dalam dorm..

aku malas nak sambung perbualan ni,panjang sangat..penat aku dengan kawan-kawan aku bermesyuarat dengan cikgu Noh..
cikgu suruh kami masuk gak dewan kuliah tu..aku tengok dewan kuliah tu dah macam neraka bagi aku..cuak giler la..


pujuk punya pujuk,,cikgu still suruh kami masok..ape lagi..terpaksa masok la..
(penat aku pujuk cikgu,berbuih mulut !)

kami masuk dari pintu belakang dewan..cikgu Noh bawa kami..haha..
dalam perjalanan tu pun mulut aku pot pet pot pet dengan cikgu Noh..
sampai merayu-rayu kat cikgu...cikgu xnak dengar jugak..ape la naseb kami nieh?!!


dijadikan cite,kami pun masok la..
makkkk ! sume mata pandang kami ! tak ke cuak?!
kami tunduk je..aku la orang last yg masok..nak je aku ajak cikgu masok skali..
tapi,,cikgu sempat escape..cikgu LARI !!
adeh..rasa cam pesalah je mase masok tuh..

hah,,naseb kami baik..baik..pengetua tak de! yg tgah berucap tu Puan Noorhizan..
farliyana la g terang kat cikgu tentang kami..luckily la cikgu tak tanye lebih-lebih..

then,,kami g la duduk..mase tu duduk ikut group perkasa,so ade la tempat untuk aku..ta payah nak cari..Alhamdulillah..

kawan sebelah aku tanye: nape lambat? ang g mane tadi?

aku jawab: aishh! jangan tanye la..aku ade hal dengan cikgu tadi..tu lambat sket tu..dah-dah,,gi dengar cikgu berucap la..shuishh!! cukgu marah nanti..

(pandai tak aku cari alasan? haha..aku jadik orang jahat time tu..huhu..)

aku pun dengar la cikgu berucap or membebel tu..
tengok jam..kul 4.25..waa..memang lambat tol aku..

tiba-tiba aku jadik panas..nak taw nape??

aku just dengar cikgu berucap selama 5 minit..5 MINIT !!
masuk kul 4.25..
keluar kul 4.30..
aiseymen..buat ape masuk just 5 minit je?! memang buat malu la.. MALU !

aku pun keluar je la dewan kuliah yg macam neraka tuh..
tension..tension..
dah la tertido,,kne motivasi dengan cikgu Noh,,memalukan diri sendiri,,dan d0k dalam dewan just for 5 MINIT!!
aku rase cam nak rewind balek je ari tu..jangan tido..g dewan awal-awal..
and the things could be just normal again..but..i cannot rewind that..

arrghh!!

No comments:

Post a Comment