Saturday, March 12

Tamatkan kisah shopping ini ! :D

kisah ini terlalu pnjang...
berjela-jela sudah nmpaknya..
kalau di'detail'kan lagi...sure lagi berjela-jela..
entah2..
bley siap satu n0vel 200 muka surat,juz tentang satu hari aku gi shopping..

waaa..

haha~
sudah2.. nnti jadi len pulak..

sambungan kisah untuk yg terakhir bermula

___________________________sekarang_________________________


topup ngan tambang bas .
mmg la cukup..abeh tu,main brg utama aku gi shopping nie x beli2 lagi..
haduihh..
duit pulak sudah makin berkurangan..
kalau tolak duit topup ngan tambang bas,left kira2 15 hinggit je..
nak beli beg pun x lepas nie..

"nasi sudah menjadi bubur"

medang x ingat dunia je..
shopping bagai nak rak..

"berani buat berani tanggung"

ehh,nie peribahasa ke?
heh~ ayat sendiri maa..
ape aku nk cakap kat ayah aku nie..

'abah,nie dia kasut ngan beg skola,(sambil tu tunjuk la sume brg yg aku beli tadi)..'

kalau ayah aku tnya pasal duit dia lak..

'nie je yg tggal..(smbil bgi duit lebih tadi dgan resit yg bnyak uh)..'

kalau ayah aku cakap xnak bgi duit dh unutk beg ngan kasut skola,

'abah,nie kira beli brg2 hostel la..nnti xpayah beli brg2 hostel dh..duit belanja waktu kat hostel nnti p0n x payah bgi dh..'
'kira claim bnde laen..'

hehe~ inilah yg ade dlm fikiran aku waktu tuh...
masa nie aku ngah dok kat stesen bas uh,smbil dgar lagu..

BAS LAMBAT!

tensyen je dok kat situ..toleh kiri..toleh kanan..
mana bas nie..
nie la bas zaman skunk,lambat...
tapi,dgan x semena-mena bas tiba2 dtg.. hehe~
tapi bkan gi tepeng..
hampa.

aku usha la bas tu,tgok org yg nak turun dari bas..
nak taw ape yg aku nmpak?
aku nmpak segerombolan..
bkn2..
sekumpulan budak2 laki pakai baju yg sme! sme!
pengushaan dgan lebih teliti bermula.. heh heh~
ade yg bawak alat2 untuk tekno tu..xtaw la ape nme dia..yg dalam beg tu..
sah la,upper form nie..
xjadik dh usha..xbrani..menakutkan..
dh la sorang2..bahagian tepi tempat duduk nie pulak kosong..
jgn dok sini..jgn dok sini..
ternampak sudah lambang skola,
bkn lambang skola,nme skola..

'SMTK'

huh? apa tu? apa tu?
Sekolah Menengah Teknik Kerian..
tu jawapannye..
bdk2 Tk rupenye..
biaq kat depa..
aku buat kerja sendiri..
bukan kenal pon..kot2 la kalau ada kawan2 lama aku xpa jugak..
jgn dipikirin yg bukan2 ya..
saya hanya mengusha org turun bas..bukan apa2..

dan...bas tepeng sudah coming..

akhirnya!
boring sungguh la dok sorang2 kat situ..



dan..aku dh hilang sedikit sebanyak la tentang kisah shopping nie..
so,inilah pengakhirannya..
ending yg x best bukan?
abes tu,nk buat ending ape?
korang nak ending ape? tapi aku nak happy ending laa..

aku x cite agy kan reaksi sebenar ayah aku? nie ending laa..oke?

ayah aku x menunjukkan reaksi yg dapat aku tafsirkan..dia diam je..tapi,dia x marah..
aku selamat..adik2ku..nah burger!
kakak yg bek hati dh belikan..makan2..sedap2..


P/s: ayah aku gi lagi duit w0o..tpi 50 hinggit je..klau tambah dgan 15 hinggit tu,jadi la 65 hinggit..cukup la untuk beg ngan kasut uh..

dan beberapa hari kemudian..aku g beli ngan mak aku..
dan dapatlah beg skola dan kasut skola baru!
beg wane hitam,kasut p0n wne hitam.. hehe~

ALHAMDULILLAH....



"THE END"





No comments:

Post a Comment