Friday, February 4

Kisah aku shopping sorang2 ! Sambungan Part II

barang pertama dh x jadi nak beli .
sekarang, misi mencari beg skola!~ beg galas!


beg, beg, beg, (macam mengembek je) di manakah anda?

haha~ banyak je bergantung.. tggal nak pilih je lagi..

aku tengok skali imbas,

xde yg lawa p0n.. sume type2 kartun yg aku nampak..yg wane2 pink..

seluruh tempat aku dah menjelajah..

haha~ xla menyeluruh sangat ..
juz tempat yg aku larat nak jalan je ..

disebabkan taste aku x dapat dijumpai ..




so,





barang: beg skola
result: xbeli
reason: sume jumpak beg jenis type kanak2 ribena je..yg laen x cantek..hati mengatakan "TIDAK" berulang-ulang kali..
money left: xguna lagi what.. 100 hinggit still dalam simpanan..


dua barang utama yg sepatutnya di'shopping'kan,tidak dapat dicari..
buat penat je jalan jauh2 nie..
dah la x beli barang pape lagi..
ade 100 hinggit lagi..

kalau la korang kat tempat aku an, ape yg korang akan buat?

aku tnye nie.. ape korang akan buat?

hmmm..

tawu aku pegi mane?
first aku masok satu kedai nie..
kat tempat aku..org panggil "kedai pink"..
aku p0n xtaw nape org panggil kedai pink.. aku tengok xla pink mane kedai dia.. haha~ maybe sebab tu kedai untuk org perempuan, tu la kot sebab nape org panggil dgan nama sebegitu.. nama btol dia kedai Top Choice's ..
kat tepeng ade gak, tpi yg tu One Price Shop nme dia..
dia macam kedai souvenier la..tmpat nak cari sesuatu present or hadiah..
aku bukan masok sebab nak beli present untuk org..

tapi..

aku nak cari present untuk diri sendiri..
masok2 je kedai tu nampak deretan jam..

waaaa...

sangkut kat situ jap,lawa2 jam dia.. teringin nk beli..tapi,jam yg lama x rosak lagi..
tggu jam lama rosak,bru beli baru..
bila la nak rosak.. haha~ xnak la rosak.. syg lagi jam tuu ..

aku beralih ke tempat bear lak, kalau x beralih dari tmpat jam tu,msti aku TERbeli nanti..
haha~

kat sini p0n aku dh jadi sedikit teruja. sedikit? banyak sebenarnye..
rasa nak peluk sume teddy bear yg ada kat situ..
mereka sungguh comel.. + gebu + lembut + besar..
haha~ macam peluk org je rasenye..

tapi,aku x jadik peluk.. ade akak jurujual tu usha aku..
karang dia ingat aku nie org gila ke ape..dh la siap ckap sorang2..


babai bear~ babai~


akak tu tgah usha laa.. tk0t nak pegang km0o..

akak nie medang usha 100% ape aku buat.. cuak sangat..
laen kali pakai cctv kat dalam nie.. rimas la ada org ikot memanjang.. rimas!!
nak je aku cakap cmnie kat akak tu,tpi..
she's just do'in her job .. gpun,hormat org tua mehh .

mcm2 aku beli kat situ..
*barang yg dibeli tidak boleh dinyatakan . :)

then,aku g beli barang2 make up aku..
make up? haha~

lpas tu,aku g masok kdai pakaian lak..
usha2 t-shirt di situ . hmmpphh, x lawa .
tpi,aku ade beli barang gak.. aku beli seluar trek di situ.. bazir .
kat rumah p0n dah penoh almari dgan seluar trek . TERbeli . fahamkan konsep . ^^

shopping sakan . nie la perempuan .


kat tangan aku skunk dh ada 3 plastik beg .tpi, sume aku sumbat dalam satu beg yg laen .
mampatkan dlm satu beg je.. x nampak bnyak sangat..

aku ingat dh nak balek,so.. aku berjalan pulang ..
bukan berjalan pulang, berjalan gi stesen bas.. hehe~

berjalan turun dari jambatan skali lagi .
masa aku turun tgga tuh, aku nmpak la pulak satu kedai nie..

besar2 dia tulis..



'MARRYBROWN'
(x ingat pulak tagline dy)


waaaa... (skali lagi)



termenung aku kejap .

lpas shopping bnde tadi tu,
money left : anggaran dalam 60 hinggit dh habes.. ade 40 hinggit je lagi..

p/s: bukan tu duit yg sepatutnye beli beg ngan kasut ke?

first2,aku jalan tros nak gi stesen bas je.. tpi,tibe2,,boley pulak aku stop dan pusing 360 darjah kat situ.. macam gaya dalam kawad je .
kalau ade org tengok, malu!

then,kaki aku bergerak sendiri! dgan senang hati dan lajunye aku tros menuju ke marrybrown dan menarik pintunya .
bukak2 je,
terasa air-condnya yg menenangkan.. sejuk!~
luar panas,,sini sejuk..

time waktu tuh : 1.45 ptg.. panas an? berpeluh-peluh aku..

xkan aku masok sebab nak rasa air-cond je? buat pelik.. nanti org cakap ape lak an?

aku p0n tros ke kaunter nak order2 nieh..
aku nak beli burger je..

aku tgok menu tu..hmm..harga ley tahan..
can afford..

tetiba aku terpikir lak, dekat adik2 aku nak kena beli jugak ke?

hish!! nanti depa bising.. beli je la skali..

aku tngok ade burger single, ade burger combo.
ape beza dia? aku kurang pasti . nak tnye akak tu,segan pulak .
yg aku taw,burger single murah, burger combo mahal .
aku order burger paling murah kat situ jenis single untuk adik2 aku..(ape pnye kakak la!)
burger aku, aku order burger yg paling mahal tpi jenis single gak,,dan ade tmbah cheese skali..special pnye..

haha~ untuk diri sendiri of cos la kne yg terbaik kan?

burger tuu,,bau dia,, sedap gila! :) rase nak makan tros je..tpi,aku dh bungkus . balek rumah je la dulu .

burger: 15 hinggit .
money left: 25 hinggit ..
ape lagi nak beli? : topup ngan tambang bas .
rase2 cukup x? : entahh.


No comments:

Post a Comment