Friday, March 18

CiNta Dan KawaN

Satu hari, Cinta dan Kawan berjalan-jalan di kampung . Dan tiba-tiba Cinta terjatuh dalam telaga . Mengapa? kerana Cinta itu buta . Lalu Kawan segera terjun ke dalam telaga . Mengapa? Kerana Kawan akan lakukan apa saja demi Cinta . Tetapi, di dalam telaga, Cinta hilang . Mengapa? Kerana Cinta itu halus . Mudah hilang kalau tidak dijaga.. Sukar dicari apatah lagi di dalam telaga yang gelap . Sedangkan Kawan masih tercari-cari di mana Cinta dan terus menunggu . Kerana Kawan itu sejati dan akan kekal sebagai yg setia . Kawan bukan seperti 'papan skate' . Sebelum digunakan, digilap kilat . Tetapi kemudiannya dipijak . Kawan juga bukan seperti bola sepak . Sebelum dapat, dikejar . Sesudah dapat, ditendang pula . Kawan itu sebenarnya ibarat permainan ragbi . Sentiasa dilindungi dan dipelihara apabila diperoleh . Kawan itu juga seperti jari . Lukanya akan sembuh sendiri . Hilangnya tidak mungkin ada pengganti ...















nie bukan original story mory dari aku . hahah . aku bukan penulis asal . pengakuan nieh .
tapi,story nie ada dlm aku punya diary .
wah? diary?
sejak ble lak aku ada diary nieh?
haha . bukan diarylah,buku nota biasa je .
aku terjumpak lorh,,
da burok da p0n buku tu . sian kat dia .
buku time aku kecik2 dulu . time darjah enam . kecik lagi kan? hehe
banyak jugak aku coret time aku kecik kecik dulu..
baru tawu dulu aku nie adalah seorang yg rajen..wah2! *bangge,, haha
n one more,buku tu penuh dgan kekreativian kot..lawa! *prasan
aku nak cite sape penulis asal pun ta bole,sebab aku x tahu! heh~
kat dalam buku nota aku tu x tulis ape2 sumber p0n..
ntah2,aku sendiri kot yg tulis..? mana tahu an..
kot2 aku bermadah dan menulis segala isi hati masa tu.. hoho~
aku sndiri pun bole terpegun kalau aku yg mereka cipta story nie..
pape pon..aku dh abadikan an story nie dalam blog aku..
tanda sebagai aku amat menghargai kawan2 aku..
especially kawan2 lme aku..rindu sama mereka..
budak-budak SK Teluk Medan..
cakap pasal nie,baru pagi tadi aku terjumpa Shud,kat cc..
da maken majuu dia..siap tanya pasal folio lagi kat aku..yela..kitaorg an PMR..hehe
and..lagi sorang..dalam bank,aku jumpa mak dia..keluar2 je nampak dia ngan ayah dia..
yg nie aku x rindu la sangat..sebab dia lelaki lah..haha
dia x nampak aku kot..aku rasa la..
sumthink special skit pasal dia..he's name Hafizi lorh,,dekat2 dgan nama aku weyh.. hehe

ayat akhir story nie tragis sikit . bukan sikit . banyak .
aku hampir2 rasa nak nanges je..
aku kerinduan lorh,,lme sgat x jumpa kwn2 aku tuu..
sume dah bawak haluan masin-masing..
aku sorang tercampak dekat SERATAS tu,,
Umi nieh,,da dpt tawaran gi skola tu.dia xnak gi pulak..
da sebati dgan SMKA eh?
tape2..tpi,jgn la lost contact ngan aku..sume type x guna SMS skunk..gne FB je ye..
maju2 kawan aku nieh..

rasa nak letak sume gambar kawan2 aku la dlm entry nie .
tapi,bukan sume aku ada gmbar deme..
adeihh,,

yg penting.. AKU SAYANG SUME KWN2 AKU! SAYANG GILE KOME! :))

No comments:

Post a Comment