Wednesday, August 31

1st Raya 2011

Salam . Salam Lebaran.. Ngeee~ :D
Mo0d : Raya . Walaweyh !~
haha~ apa macam dengan pengalaman beraya anda sume? best? x best? no feeling? duet raya? anda dapat duet raya ke or kena bagi duet raya? :P
Saya masih budak budak, so, gembira lah sepanjang raya nie . :)
Tapi,kuantiti nye dah semakin decrease lah . :'(
oke oke, sebenarnya nak story pasal pengalaman beraya semalam . worst tawu . =="
Semalam, g beraya ke rumah rumah keluarga belah mak aku..
Maklum la,aku nie x la kenal sangat dengan sume keluarga mak aku tuh .
ramai sangat la... ape orang cakap, KULAAN .
Kulaan tu mksud nye adik beradik or saudara mara dan yg mcm ada sangkut paut dengan kita ..
bahasa banjar tuh. Hee~
Masa kami bertandang tu pulak, ramai la kulaan yg ada jugak .
banyak betol.. sume muka muka baru je .
Nie la yg hampehnye semalam, ada sorang pacik nieh tanya kat ayah aku..
Dialog mereka :: aku kat depan tuu je . =="
Pacik : Nie anak sulung hah?
Abah : A,ah.. yg sulung..
Pacik : Tingkat berapa? (dy maksudkan tingkatan tuu.)
Abah : Tingkat tiga ..
Pacik : Oeh.. anak ak p0n tingkat tiga jugak.. laki.. bagi kawen la nie..
Aku x bape nak pasti ayah aku jawab ape.. tapi dy angguk weyh!
Aku yg kat depan nie,, control je laa.. snyum je.. (dlm hati macam nak meletup)
Adek ak yg kat tepi tu gelak sepuas aty dy..
amboi2.. karang ko yg kawen, baru tahu !
Dikenen-kenennya aku di hari raya yg mulia ini..
Baru Form 3 lah .
Selepas beberapa ketika, aku mendapat tahu bhwa 'pacik' itu adalah kawan baek lama ayah aku yg baru kini berjumpa. Walaweyh !
Takot aku mendengarnye..
aku ada calon pilihan sendiri lah !
haha~ emo lebey je kan?
benda benda cam nie p0n ak amek serius.. haha~
saje saje nak emo. awat? x ley? :P
k,la.. tu je tok kali nie . ASSALAMUALAIKUM .
P/s : pg nie rumah terbuke mak su belah mak aku,
ptg lak rumah terbuke mak ngah belah ayah aku,
cdg jugak nak gi beraya rumah kengkawan aku,
tapi,,mcm mana dgan homework aku??!
aduhaiii~
dh la cam nak menambah lagi berat badan .

No comments:

Post a Comment